• Integritetspolicy
  • SiteMap
Jessica Olers
Livsstil och mode i vardagen
  • Hem
  • Om bloggen
  • Kontakta oss
unnamed.jpg

Livsstil

Det sociala arvet

Strömberg Selina

Vi lever i en tid där digitaliseringens styrning får allt mer utrymme. Det går idag på gott och ont att utföra allt tänkbart via en dator, surfplatta eller mobiltelefon. Samhället är i skrivande stund till mångt och mycket uppbyggt på att allt ska skötas via någon av dessa tekniska fenomen. Utan dem kommer man inte särskilt långt och får för den delen inte heller mycket vettigt gjort. Det här avspeglar sig också ganska tydligt när det kommer till butiksvärlden. Det senaste decenniet har allt fler butiker valt att gå liknande väg till mötes, dvs flytta sina fysiska affärer till den virtuella världen där kunderna istället har möjligheten att handla online.

Merparten av oss människor anser säkerligen att det här med att handla online är väldigt enkelt samt bekvämt. Gemene man slipper dessutom att hantera massa onödiga omständigheter såsom leta parkering, otrevliga människor eller något annat vi alla med all sannolikhet klarar oss utan.

Det är också just här problemet ligger. Människan har i takt med den i stor grad ökade tillgängligheten intagit en förhållandevis bekväm hållning i nästan alla situationer hen utsätts för.

Det här har blivit ganska påtagligt när olika typer av köp i affärer ska genomföras. Vi vill att det ska gå så enkelt som möjligt utan att några som helst komplikationer ska uppstå. Det här är också något kassapersonal i diverse butiker uppmärksammat och något det här kan du som kund tänka på i fortsättningen. Därmed kan du tillsammans med personalen också ge upphov till en bra kassa med ett lämpligt system.

Att välja online framför fysiska butiker är också en socialiseringens fiende eftersom det medför att folk inte går ut för att träffa andra människor. Det finns enorma fördelar med detta tillvägagångssätt eftersom vi människor påverkar varandra på så olika sätt. Vi kan i mötet med en annan människa lära oss helt nya saker som vi inte hade en aning om dagen innan och samtidigt utvinna en hel del inspiration ur dessa.

Personal i butiker behöver kunder för att kunna utveckla sin verksamhet. Dessa kunder består av fysiska människor och inte anonyma användare på nätet. Ute på nätet existerar inte service på samma sätt som det gör i vad vi känner till som den fysiska verkligheten. Det är den sistnämnda som kan ge utrymme till just bra service och kundorienterad personal.

En butik med bra service innehåller personal som är kompetenta, ambitiösa samt alltid har kunden i fokus. Det gäller att finna den där viktiga balansen mellan försäljning och socialisering utan att vara för tjatig mot konsumenten.

Precis som för många andra branscher befinner sig även detaljhandeln i ett läge där utmaningen att hantera digitaliseringen på bästa sätt ska antas. Samtidigt som den för mycket gott med sig håller den också på att sudda ut flera yrken från kartan. Butikspersonalen är ett av dem som går denna väg till mötes.

Visst är det trevligare med det klassiska mötet där olika tankar, känslor och erfarenheter mellan människor kan utbytas snarare än den moderna tappningen med en onaturlig mekanik?

Related Posts

chore-gc65f29688_1920.jpg

Livsstil /

Knep för att underlätta städningen i vardagen

brothers-457237_1920 (3).jpg

Livsstil /

Småbarnsförälder – så sparar du mer tid

couch-1835923_1920 (1).jpg

Livsstil /

Bästa tipsen för inredningen

‹ Småbarnsförälder – så sparar du mer tid › Knep för att underlätta städningen i vardagen

Följ mig

  • rss
  • pinterest
  • tumblr

Nya Inlägg

  • Knep för att underlätta städningen i vardagen
  • Det sociala arvet
  • Småbarnsförälder – så sparar du mer tid
  • Bästa tipsen för inredningen
  • Vad du bör tänka gällande hudvård som småbarnsförälder

Latest Pins!

Kategorier

  • Livsstil
  • Nyheter

Tumblr

Viktminskning, Livsstilsförändringar, Självförvånande Chit Chat

Back to Top

© Jessica Olers 2022